tisdag 25 december 2012

Nu tycker jag att vi pratar om mina gröna växter.

Ni har redan sett att min orkidé börjar få fart och nu vill jag gärna visa vad mina två doftrankor håller på med ... i samma fönster.
Det här är den nyaste, den har bott här sedan i april.

































Den har fått skott som växer som ogräs och jag är förstås överlycklig
eftersom jag inbillar mig att det betyder att jag är en omtänksam och
vänlig blomskötare.

Den nedan är drygt ett år äldre, och har bringat mig stor glädje genom två
blomningar.
Jag antar att jag borde planterat om den, sedan i somras har den mått pyton.
Nu ser de flesta blad ut så här.

































Gula, ledsna och småtuggade på av monsterkatten.
Inte ett nytt blad på ett år.

När man då som av en händelsebetraktar det som man tror är ett "elände", och ser små skott
även på den här gamlingen, är det nästan en religiös upplevelse.

Ser ni?


































Kan det vara för att de för första gången i mitt fönster, har fått växtnäring?

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är nog för att dom trivs hos dig......god fortsättning!

Åsa Hellberg sa...

Snäckan; jag hoppas att du har rätt:)

Kati sa...

de måste verkligen trivas för att skjuta skott så här års :)