måndag 31 december 2012

"När kommer du?"

undrade min väninna som aldrig någonsin tagit ett nej på allvar.
Jag svarade inte utan skickade en bild på min godispåse.
Sedan passade jag på att skicka den till fler, och då blev jag inbjuden till ännu fler partys.
Men det är påsen och jag ikväll.
För att jag vill. Det är inte ett dugg synd om mig, tvärtom är jag en lyckost som kan välja.

Nyårsafton har aldrig varit viktig för mig annat än som en möjlighet att göra nya val

Unge herr Hellberg, och långväga väldigt trevlig och söt gäst, är på galej, och de var väldigt fina när de gick.
Själv tänker jag ligga i min soffa och invänta det nya året.
Jag har förhoppningar på 2013.

Gott slut, mina vänner.
Och ett riktig, riktigt Gott nytt år!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Gott och välsignat nytt år till dig med - och den som läser får också ta åt sig.
Här är en till som valt kvällen hemma - frostar av frysen just nu.
Kändes som ett bra allternativ när jag velat göra det "hela" hösten men inte haft orken...
Sanna

Kati sa...

Det låter som om vi har samma inställning till Nyårsfirande. och "firar" den på ungefär samma sätt. :P
Ha ett riktigt gott nytt år! :)

Pernilla Alm sa...

Du är så svårflirtad. Men puss.

Åsa Hellberg sa...

Gott nytt år, Sanna!

Åsa Hellberg sa...

Gott nytt år, Kati!

Åsa Hellberg sa...

Puss tillbaka!

Singelmamman sa...

Att rå sig själv, och godispåsen, är ju ett alldeles lysande sätt att fira nyår på!
God fortsättning på detta år!