måndag 31 december 2012

Grattis Mormor

Idag skulle du ha fyllt 100 år, fem minuter innan vi ringer in 2013.
Jag hoppas att du har det bra var du än är. Jag måste medge att innan du och morfar dog så trodde jag att ni skulle vara borta för evigt.
Så blev det inte.
Det är väldigt märkligt.

Inte så att ni hemsöker mig, det är bäst att säga till de som läser det här, men att ni skulle vara borta? Nä, så är det inte.
När det gäller dig, morfar och min styvpappa så tror jag på en himmel.
Det är alla andra som ligger under mossa.
Men jag kan ha fel.
Det kanske blir ett himmelskt party på din födelsedag.

I vilket fall som helst så ville jag mest säga grattis och att jag saknar dig.
Du kan väl hälsa de andra?


1 kommentar:

Agneta sa...

Jag tror också att vissa hamnar i himlen och att det är fest där ibland! Är helt övertygad om att vissa inte bara hamnar under mossan.