söndag 16 december 2012

Det var så roligt att signera,

och en hel hög med böcker gick åt. Det är ju onekligen roligt att i princip kunna peka på fläcken där Sonja dör (roligt och roligt, äsch, ni vet vad jag menar ...)

Annars då? Tredje advent. Min regelbok säger att det nu är okej att dekorera granen, ta fram alla ärvda tomtar och hoppas på att barnens gamla flirtkulsdekorationer håller även i år (eller inte.)
Här blir det inte en tomte innan jag har städat och det orkar jag inte göra idag.
Jag tror inte att det blir gjort förrän jag är klar med mitt manus, om jag ska vara helt ärlig.
Så på torsdag kanske?

Hur har ni det med granar och sånt?

13 kommentarer:

Spader Madame sa...

Hallå! Dagen före julafton har jag ju sagt! Roligt med boksignering. Vila litet nu.

Shamrock sa...

Men var det idag du var i Farsta?! Jag har ju bara såsat runt och gjort nada - jag kunde ju ha besökt dig. Förlåt för att jag är så senil

Anonym sa...

Hej igen Åsa!

Kika in i min blogg!
Har bloggat två inlägg som säkert intresserar dig! ;-)
Och tack så mycket för i dag!

Kram!
:-)

Fru Venus sa...

Ingen gran före 23.12, då ska den kläs medan julskinkan gottar sig i ugnen, sedan blir det skinkmacka när granen är kladd :-)

Jag tycker att det är spännande härligt att du kan peka ut var Sonja dog!

Annika Estassy sa...

Ingen gran ännu, bara en halv död hibiskus.

Pernilla Alm sa...

Fru Venus. Jag känner att vi är samma du och jag. Vad är det för oskick folk håller på med och slänger in granar redan första advent?!

Hanna Lans sa...

Vi som inte har våra barn på julafton måste slänga in våra granar lite tidigare ... Min kommer på tisdag. Min enda regel vad gäller julen, är att inte ta in julgran förrän sonen fyllt år. Det gör han imorgon. Men nu kommer jag på at vi har glömt tända tredje adventsljuset ...

Singelmamman sa...

Jag får hem en gran den 21:a. Men jag brukar inte klä den före den 23:e. Får se om det blir ett undantag i år.

Åsa Hellberg sa...

Sisådär tre dagar innan tycker jag är lagom som slänger ut den på nyårsdagen, skinkan är jag däremot helt med på, Venus. Exakt så.

Anonym sa...

I år har det inte blivit mer än "julgardiner" och rena fönster/blommor. Det tog sin tid det också men hade folk här som skulle jobba med fönstren så allt skulle den i alla fall.
Jag har ett ryggskott som var hemskt i åtta veckor och ännu inte är riktigt läkt - därpå olika typer av influensa.
Har jobbat - åt en förstående arbetsgivare som låtit mig vila på arbetsplatsen så mycket jag behövt men ändå inte haft mycket krafter kvar efter arbetsdagen.
Förhoppningsvis blir det lite gott att äta på julafton och lite lung och ro. Men jag behöver ju inte plocka bort efter heller. Jag gillar julstök så det är lite tråkigt - men det var länge sedan jag tog bort "måste" så det funkar i alla fall.Förhoppningsvis får jag en ny jul nästa år.
Sanna

Ebba Range sa...

Vet du att när barn/et/en bildar egna familjer och det kommer ett barnbarn eller två eller fyra så avtar hela julgrejen hemma hos en själv på det viset att man jular borta hos någon av dem istället.
Vilket innebär att man inte följer de gamla invanda rutinerna längre ... Fråga om det är skönt att ha det så och jag svarar: JA!
När jag är hemma hos "dem" så kan jag se att jag gjort ett bra "jobb" vad beträffar att ha gett dem goda jultraditioner - så nu lutar jag mig tillbaka utan vare sig gran eller skinka. Gott!

Kati sa...

haha, ja det var faktiskt kul. Särskilt när de liksom tittade bort mot entrén och bara: "Jahaaa..." och den gamla damen då, som bara ville läsa deckare. Mord ska det vara! :D

Susanne B sa...

Det är så skönt att veta vad som gäller! Kram!