lördag 16 januari 2010

Familjen osynk

Vardagar är vi hungriga ungefär samtidigt, men på helgerna går det helt åt fanders.
Det känns som halva dagen går åt till frukost, och lunch är inte att tänka på eftersom det är samtidigt som delar av familjen behagar kliva ur sin säng och är sugna på mackor.

Istället tar vi sikte på middag och då är halva familjen (läs Åsa) fullständigt utsvulten, aggressiv och borde låsas in.
För att mota den där Olle tänker jag äta ett par ägg och en banan.
Den finemanga anrättningen sväljer jag ned med ett glas juice, det lär hålla humöret uppe ytterligare några timmar.
När inte ens jag vill umgås med mig, då är det dags.

Hur sjutton gör ni som har tolv barn?

8 kommentarer:

Thessan sa...

Fin blogg du har!

Anonym sa...

Jag har också bara ett men kan tänka mig att de som har många barn styr med "järnhand" om de får det att funka med mattider etc.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Thessan!


Hej Sanna, vad roligt att se att du är tillbaka. Jag undrade idag var du (och Kia) var:)

Säkert måste man ha "järnhand" då, tänk dig en familj med en massa barn i olika åldrar...Puh.

Kram åsa

Unknown sa...

Suck, säger jag bara...

Åsa Hellberg sa...

Liz; du har mina sympatier.

Anonym sa...

Jag läser mer än jag skriver - i alla fall just nu :)
kram Sanna

Anonym sa...

Hahaha, jag har inte tolv barn.

Åsa Hellberg sa...

Tandgnisslur; tur. Eller förresten, jag tror att tolv hade varit fantastiskt, om bara någon annan höll i maten:)

Kram Åsa