tisdag 26 januari 2010

Fjällbackas webkamera

har frusit sönder vilket gör att min dagliga uppdatering från hemorten uteblir.
Tur då att Yvonne bloggar därifrån och serverar massor med fina vinterbilder, dessutom från fler vinklar än vad webkameran kan erbjuda. Klicka här.

Tack, de sitter som en smäck hos en utvandrad.

Idag ska jag till stan.
Oftast tar det längre tid att ta sig från min coach än vad samtalet gör.
Den kortaste sträckan går via Strandvägen, och det är möjligt att den gatan är bra i Monopol; i verkligheten är den en mardröm, i alla fall om man som jag är nödgad att använda bil.

Kombon bil och Stockholm är ingen större hit och de biltullar som infördes har inte minskat trafiken i innerstan.

Nåväl, jag är där en gång i månaden så det går verkligen ingen nöd på mig.

Jag är tacksam för att jag inte ska dit i morgon när vi återigen kommer att ha ett härligt snökalas.


4 kommentarer:

Marie S sa...

Kikar in och säger hej !
Jaha mera snö, men det blir väl bra för alla barn till sportlovet.. eller jag kanske är för tidigt ute ?

(förresten ..åker barn skridskor, pulka och skidor på sportlovet nu eller är det off och snön är onödig..?)

Ha det gott och kram på dig ♥ !

Åsa Hellberg sa...

Du är några veckor för tidigt ute Marie, i alla fall i Stockholm som har lov v 9.

Kram Åsa

Pennelina sa...

Mm, har två söner som ska till Norge på torsdag. Vi får väl se om de får ändra planerna...

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; ja det kan ju vara lite trist väder att köra i.

Kram åsa