torsdag 14 januari 2010

Ingen av er reagerade

på att jag hur jag stavade stories; ingen utom jag när jag just läste vad jag hade skrivit.

Nu är inte det ord jag normalt har problem med (och jag har ändrat det nu), det finns däremot andra som jag ständigt stavar fel - eller i alla fall måste tänka till - på:

Väsentlig.
Nycklar.
Cyklar.
Förrän.
Adress.
Fåtölj.

I hela mitt bokmanus skrev jag fel på ordet fantasktisk.
Jag vet inte riktigt vad som händer i det där ordet och hur k slinker med, för det är ingen slump när det sker varje gång.

Har du några ord du hakar upp dig på när du skriver?

10 kommentarer:

Unknown sa...

Jag skriver alltid fel på ordet bra. Jag skriver bar.

Sen har jag ju tendenser till att stava som en kratta nu och då rent allmänt.

Åsa Hellberg sa...

Men det spelar ju ingen större roll nu när du är FÖRFATTARE!!! :)

Pennelina sa...

När jag skriver fort, för hand eller på tangentbordet spelar ingen roll, så skriver jag ibland ihop sista bokstaven med nästa ord.

Visst är det många ord jag tvekar över, men jag märker att jag blivit säkrare sedan jag började skriva på dator.

Visst är det häftigt med Liz :-)

Kram!

Unknown sa...

*tihi*

faith sa...

Jag skriver allt som ofta fel av slarv eller "ordblindhet". Bokstäverna kastas omkring av sig själv ibland har jag upptäckt:)

Åsa Hellberg sa...

Märkligt det där med bokstäver och hur de bildar bilder. För det är väl det de gör även om bokstäverna hoppar emellanåt?

Kram

Tinto sa...

Vidarebefo(r)dra -med eller utan r.... lär mig aldrig!!
Kollar upp, men glömmer lik förbannat bort vilket det var nästa gång jag ställs inför problemet igen!

Kram
Tinto

Åsa Hellberg sa...

Tinto; den hade jag glömt. Varför vill man ha med ett r där när det är så mycket enklare utan?

Kram Åsa

Maj Korner sa...

Jag har svårt för det första i:et i originell. Orginell skriver jag om jag inte tar omvägen och tänker på engelska, där hörs ju i:et

Åsa Hellberg sa...

Tack Maj, jag skulle tro att jag alltid skriver originell fel, men aldrig mer tack vare dig:)