fredag 22 januari 2010

Snart promenerar jag

iväg för att ha dagens sista samtal och sedan är det helgledigt.

Jag har en massa idéer som poppar runt i huvudet men jag ska ta ledigt från dem också eftersom de är jobbrelaterade.
Någon sammanhängde ledighet har jag inte haft på ett år och det gör att jag måste vara lite vaksam på mig själv när det gäller koppla bort och koppla av.
Once "in i väggen" always "in i väggen" sägs det, och om det är sant vet jag inte...men det vore infernaliskt dumt att chansa.

Alltså är rast och skratt, mat och sömn det jag ska ägna mig åt från 18.00 till måndag morgon.

Ni då?

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det låter som en riktigt bra idé tycker jag. Man ska vara snäll mot sig själv.
Tack för din kommentar på min blogg kul att du hittade dit.
Ha en riktigt härlig helg.
/Anneli

Anonym sa...

tycker åxå att det låter som en bra idé. Hoppas du lyckas koppla av riktigt mycket. Har åxå gått i väggen en gång. När jag närmar mig den där gränsen, så börjar alla varningslampor blinka. En professionell person sa till mig en gång, att jag har lättare att bli utbränd än andra som inte varit det. Men jag får ju varningen tidigare, eftersom mina marginaler på sätt och vis är snävare. Förstår du hur jag menar? En fördel på ett sätt. Om man bara lyssnar på varningarna.. Jag ligger och är YNKLIG, mår ruskigt och inget är skönt. Ska försöka sova så mkt som möjligt, så jag slipper vara vaken. Skitvirus. Kram och god helg! /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Jag är så snäll att jag bjuder mig själv på lite godis idag.

Kram åsa

Unknown sa...

Manusarbete, film och godis under helgen.

Anonym sa...

Ska bara vara ledig. Kanske att det blir en tur till torget. Och tid över för fika. Mys...

Anonym sa...

tvättstugan nu - sen ner med en vän för att fika på stan.
Jag brukar tilla på "so you think you can dance" på lördagsmorgnarna
Det gör mig glad.
Morgondagen är en en annan dag.

Skön helg!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Se där ja, de flesta verkar ha en mysig helg framför sig.

Ms NN och Anneli, välkomna hit.

Kram åsa