söndag 10 januari 2010

Så där ja.

Täcken och kuddar har vädrats i minusgrader och lakanen är nytvättade; snacka om att det kommer att bli skönt att lägga sig min säng i kväll... eller en stund i eftermiddag.
Mina små tupplurar tar jag gärna i soffan, men frågan är om jag kan stå emot de rena lakanen.

Nu till något helt annat.
På 4; an ser jag just att i Berlin vinterbadas det minsann, och dagens fråga blir förstås om ni har gjort det, alternativ är oerhört sugna?
Själv tycker jag naturligtvis att det är total galenskap eftersom jag inte ens badar på sommaren, men det är jag det.
Ni kanske tycker att det är både uppfriskande och skönt?

Ps, det finns visst de som bastar och sedan rullar sig i snö. Har ni det smått bisarra intresset vill jag väldigt gärna veta det också.

7 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej!

Jag har också precis gjort en ordentlig vinterstädning i sovrummet. Det är så skönt att vädra täcken och kuddar (så gott det går) och bädda rent. Någon gång (i framtiden) kommer jag även ha tid att tvätta igenom täcken, kuddar och bäddmadrassöverdrag. Suck.

Kram Frida

Marie S ♥ sa...

Vad härligt, nybadad och nytvättat... och jag längtar till landstället jag, trots spöken...
Tror du på "spöken" ? kika på bilden på min blogg och se om du kan se ansiktet.
Ha det bra i dag.. Kram..

Åsa Hellberg sa...

Frida; det finns alltid mer, eller hur:)

Marie; spöken är nog inte min grej:)

Anonym sa...

Den städningen fick jag gjord helgen före jul - det är så skönt när allt är urvädrat kallt också och inte bara utbytta sängkläder.

Jag har ingen längtan till vinterbad brr!
Och inte bastandet heller - men skulle jag vara på en plats där man sa att vi kunde vara med om vi ville och bastun ändå sattes på för andra kanske (kanske alltså) jag skulle kunna tänka mig att testa. :)
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Du är en modig kvinna du, Sanna:)

helene sa...

Jag ska också vädra mina sängkläder,imorgon.
Att bada bastu och bada i vak är helt underbart tycker jag.Min mor är på besök från Mallis och jag ska ta henne till Hellas gården, där vi först åker skridskor sen badar vi. Så härligt!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Helene; menar du allvar? Egentligen borde jag komma och se det med egna ögon:)

Kram Åsa