fredag 1 januari 2010

Nu vet ju inte jag

om ni sitter där och funderar på huruvida jag fortfarande är nödgad att se på analoga kanaler, då måhända Comhem inte levererade den digitalbox som jag behöver för att se något annat än grumliga kanaler som återigen tänker ta ett varv med en bonde som söker en fru.

Nej, det är klart att boxen inte kom innan nyår, men jag är numera luttrad och tänker inte hetsa upp mig det allra minsta; det skulle vara ett fullständigt slöseri med energi eftersom jag ändå inte kan göra så mycket just idag.

Istället ägnar jag mig åt andra saker än tv. Jag har till exempel varit ute och slirat med min fina bil, vilket faktiskt är ett rent nöje när alla andra sover av sig någon form att rus från 2009. Till och med Farsta centrum är stängt, jag antar att de inte räknade med några kunder idag ändå.

Anyway. Slira är roligt.
När jag jobbade i Sälen (förra århundradet) hade vi en gigantisk parkeringsplats i Tandådalen där vi kunde busåka hur mycket vi ville fram till turisterna kom i december.
Det var som vilken halkbana som helst inbillar jag mig.
När jag tog körkort (förra århundradet) var det varken tal om halkbanor eller rödljus.
Jag tog det i Strömstad och det enda som man var tvungen att se upp med där var enkelriktat, annars var det bara att tuta och köra.
Närmaste rödljus återfanns i Uddevalla, 9 mil söderut, och dit åkte vi en gång för att träna.
Halka fick man däremot lära sig att bemästra själv, och det gjorde jag i min första egenköpta bil; en klargrön Ford av okänt datum.
Att den den var tillverkad förra århundradet kan jag i alla fall säga med säkerhet.

Idag känns det som om den var pålitligare än vissa kabeltv-leverantörer, men var det inte så med allt då?
Finfin kvalité, till och med på omkopplaren mellan ettan och tvåan?

Det är nyårsdag och då har man rätt att vara nostalgisk.
Vi firar det med att äta chokladpudding och titta på ettan, bräck den nostalgin om ni kan?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hemmakokt kola och falukorv...

Åsa Hellberg sa...

Falukorv är väl inte nostalgi, skärpning Liz!

M♥ undercover.. sa...

Orättvist.. ett rödljus och nio mil bort :(

Men, men vad är en bal...?

Kram.

Åsa Hellberg sa...

Marie; jag vet. Det krävdes inte många lektioner för någon av oss innan vi fick våra körkort.
Kram Åsa

Anonym sa...

Nu vet ju inte jag om jag kommit rätt men jag provar; Jag har upptäckt att jag är en "kvinna som älskar för mycket" och vad f-n gör jag?
Just nu går jag sönder....
rätt forum eller....
hjälp!

Åsa Hellberg sa...

Hej Anonym.

Du kan maila mig på info@hellbergcoaching.se så svarar jag gärna på dina frågor.

Kram Åsa