torsdag 7 januari 2010

Nu är artikeln,

med det korrigeringar som efterfrågades (och som gjorde den mycket bättre) - inlämnad och nästa punkt på schemat är just ett schema. Det betyder skolbesök och terminsplanering för mig och niondeklassaren.

Själv har jag inte så många minnen av nian. Jag kommer ihåg någon hjärtesorg, rökrutan och att jag hade permanentat hår.
Däremot minns jag att jag ville bli artist eller skådespelerska; och det fanns nog inte en skoluppsättning som jag inte var delaktig i på ett eller annat sätt.
Jag tror faktiskt att jag var talangfull, men från det till att sedan ha det drivet och den övertygelsen det trots allt kräver är det långt.
Mycket snack och lite verkstad gör ingen större stjärna, inte ens en liten.

Jag blir därför så glad när jag hör just verkstadsarbetet ifrån min niondeklassares rum.
Det är en enorm skillnad att på att bara "snacka" och att verkligen göra jobbet.

Inga kommentarer: