måndag 4 januari 2010

Hemma en sväng

på årets första arbetsdag, och jag tänker bjuda på pannkakor innan jag återgår i tjänst.

Idag är det måndag och det betyder gruppcoaching. På dagens schema står värderingar och tillit, två ämnen som kan höra ihop och som på något sätt har påverkats av att vara i en relation med någon som har valt att vara otrogen.

Jag har bloggat om tillit tidigare och tänker inte trötta ut er med vad jag anser om det; vid det här laget tror jag att ni känner till min uppfattning om att tilliten handlar om livet och mig själv.
Värderingar är spännande att prata om. Vi som är medberoende har ofta haft rätt flytande sådana; vi varit kappvändare och har alltför ofta antagit andras värderingar snarare än att ha hittat våra egna. Har vi haft några har vi ofta låtit andra kliva på - eller över - dem, och så har vi tappat de gränser som värderingar ofta kan fungera som.
Det går så många kloka kvinnor (tyvärr inga män) i min grupp, och det ska bli spännande att se var vi landar...om vi ens gör det.

Jag måste säga att fjärde januari verkar bli en av de trevligare dagarna det här året.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, helt fel har inte dagen varit trots att det kändes en smula bittert i morse då jag klev upp.

Marie ♥ sa...

..och man märker för varje dag att det blir ljusare och ljusare..
Kram..♥

A. sa...

spännande text som väckte tankar. Försökte tänka efter.. nej, jag har inte lika starka åsikter längre om lika många saker. Men tror inte att jag blivit en kappvändare för det. För mina inre värderingar, är så mycket klarare och jag är så trygg i dem. Står för dem, och för vem jag är, på ett helt nytt sätt. Det är skönt. Gör att jag inte behöver bekymra mig lika mycket om vad andra människor tycker och tänker. Vare sig vända kappan efter vinden eller ta en massa konflikter för att försöka "bevisa" något. Hm.. Bara lite tankar. Kram!