söndag 10 januari 2010

"Jag kan väl gå och handla"

sa någon annan, och själv damp jag ner i soffan och rensade min sladdlåda som står strax intill.
Jo, jag har en sådan, och i dessa energispartider var det dags att kolla att inga sladdar var inkopplade som jag ändå inte använder; och minsann, jag fick napp på två som jag inte har en aning om vad de tillhör för apparater.
Nu är de utdragna i alla fall och jag har därmed lämnat ett smärre bidrag till mänskligheten.
När jag sedan har installerat den fjärrstyrda strömbrytaren kommer jag att bidra än mer eftersom jag har en jäkla massa stand-by prylar, som tv´n till exempel.

Nu ska det bli ordning på strömslöseriet.

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Fast den fjärrstyrda strömbrytaren drar oxå ström!

Åsa Hellberg sa...

Men inte lika mycket:)