torsdag 28 januari 2010

Nej, nej, nej

Melodifestivalen börja nästa lördag enligt min observante morbror, så jag kan lugnt se på Robinsonfinalen.

Skönt, jag tycker inte om sådana där krockar.

God morgon Sverige.
Är ni insnöade?
Här i förorten verkar det vara färdigsnöat, vilket är bra för jag måste ut och pulsa lite kl 9.

Jag har inget kaffe hemma.
Jag - har - inget - kaffe -hemma.
Det händer inte.
Jag ska ha kaffe hemma, jag ska dricka tre koppar varje morgon innan jag gör något annat.

Därav pulsandet kl 9.
Då öppnar vår kvartersbutik.
En och en halv timma kvar.

Jag har tre kartonger med tepåsar hemma, och jag dricker inte ens te.
Idag är jag så illa tvungen.
Earl Grey.

Sorry Twinings, men ni skulle verkligen försöka göra kaffe istället.
Hade det funnits kaffe i engångspåsar hade detta aldrig hänt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad hemskt det är, när man inte har kaffe hemma på morgonen! Och att behöva dricka blask till te, för att ens kunna ta sig och köpa nått! Händer ju inte så ofta, tack och lov. Insnöad, big time. Örebro kommun verkar tycka att plogning är överflödigt. Nej, visst, NU har dom plogat lite grann, här och där. Men dom plogade inte på nån vecka innan dess, så att ta sig fram(fram för allt med barnvagn) är nästan omöjligt. Att gå några hundra meter, är att pulsa, halka, snubbla, klättra över snövallar och annat kul. *not* Harm? Nädå, inte jag! *skratt* Men jag har ju en hög med skolböcker att gräva ner mig, så jag behöver väl inte direkt gå ut idag. Jag vet att man inte ska längta bort.. Men., LÄNGTAR EFTER VÅREN! Hoppas du får njuta lite kaffe snart! Kram! /Lizzie

Anonym sa...

min harm är nog berättigad, även om jag försöker att inte tänka på den. Jag överlever, men jag pratade med en stackars tant med rullator på ica, hon hade inte varit ute på fem dagar, för att gå några hundra meter till affären, var som att bestiga ett berg för henne. Pga av att dom inte plogat. *morr* Men hon hade tydligen ringt kommunen, och dom brydde sig inte!!! STOR tistel till Örebro kommun i år. Kram! /Morrhoppan Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att ni med barnvagnar och äldre personer har det värst, så din harm är nog på sin plats:)

Kram Åsa

faith sa...

Samma här. Kaffe är ett måste på morgonen.Om inte tre koppar så i alla fall två. Jag är inte människa innan min första kopp kaffe.Och morgoncigaretten. ( Jag borde sluta röka)
Och att behöva pulsa ut i meterhögar av snö för att få sitt kaffe eller dricka te som ersättning låter hemskt:)
Men belöningen efter den bragden är en kopp med härligt doftande kaffe, som säkert smakar ännu godare än i vanliga fall.
Och jag håller med Lizzie. Jag längtar också efter våren.Och det är härligt att längta också.Eller hur?
Kramar Faith

Anonym sa...

Jag är glad att jag INTE vill ha kaffe på morgonen :) då behöver jag aldrig riskera att stå utan så där. Kaffe på morgonen - för mig - får min dag helt ur balans. Efter några timmar är det gott dock.

Här verkar de ha plogat upp rätt så okej - och det är SÅÅÅ vackert ute.
Jag gillar verkligen den här vintern (har säkert skrivit det förr men gör det i så fall igen:))
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Jag känner mig lite tung i huvudet nu, vilket beror på det uteblivna kaffet:(

Nu går jag:)

Kram Åsa