söndag 31 januari 2010

Jag borde verkligen

ha tvättat mina rosa lurvtofflor.
Som de är nu går de i en totalt osmickrande nyans av grått, likväl sitter de som fastklistrade på mina fötter när jag hasar runt i det lilla hemmet.
Hasar, eftersom de inte går att gå i dem.

Man skulle nästan kunna tro att jag valde bostadsyta efter mina älskade tofflor.
De är perfekta på min lilla plätt.
Men smutsiga som sagt, vilket väl säger en hel del om städvilligheten hos coach Hellberg.

Litet = lättstädat?
Gå inte på den.
Utspridd smuts gör sig betydligt bättre än den koncentrerade.

Och nej, jag är ingen lortgris.
Jag bara råkar prioritera annat.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Smutsiga eller ej så är de just nu lifesavers tycker jag. Själv hasar jag runt i tofflor som är gjorda i täckjackstyg. Underbara. Behöver nog tvättas snat de också :)
Ha en skön kväll.
Kram Anneli

Anneli Stålberg sa...

Oj då, nu glömde jag ändra googlekonto igen. Jag använde min mans. Anyway, det var jag som skrev kommentaren ovan.
Kram Anneli

Sus sa...

Vi prioriterade isen vid Farsta idag. Men hade behövt griller på fötterna...Det var liksom halt..

Åsa Hellberg sa...

Stefan & Anneli:), huvudsaken är att de sköna.

Sus; jag har såna med 100 taggar om du vill låna för att göra piruetter för hjärtat?

Kram Åsa

Pennelina sa...

Mina är vita med glittriga strån i. Har fått dem av min mor. Skulle aldrig köpt dem själv, men de är så sköna! Utslitna och tvättade flera gånger... numera lite formlösa, men de sitter på mina fötter och värmer så där lagom :-) Behöver tvättas igen, ser jag ;-)

Jo, vi bodde i Telemark i exakt sju år.. på dagen, upptäckte vi :-) Det var lite humor. Hade inte tänkt flytta dit, men jag fick skivkontrakt... hade inte tänkt flytta hem, men min man och min son fick jobb här - och sönerna ville "hem".

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; skivkontrakt i Telemark låter spännande.
I love Norge. Har till och med haft en norsk fästman, vilket mer handlade om det vackra lanskapet än honom:)
Kram åsa

Pennelina sa...

Det kan vara så ibland :-)

Kram!

Anonym sa...

This post is genuinely a good one it helps new net people, who are wishing in favor of blogging.


my blog post anti cellulite treatment