torsdag 28 januari 2010

That´s the spirit



Nu sålde jag ju mitt sommarhus för att förverkliga coach/skriv- och föreläsningsdrömmen, vilket betyder att om jag ska plantera så får det bli på min nyutbyggda balkong.

Märk väl att när vi pratar om plantera så menar jag att stoppa ner något i en kruka.
Punkt.
Ni andra håller säkert på med jord och näring och sådant där som jag tyvärr inte har ett hum om, tillika är totalt ointresserad av.
Nej, lättvindigt med en romantisk touch är melodin våren 2010.

Trasmattor, ett par bekväma lässtolar och mängder av de där ljusrosa pelargonerna vars namn jag ständigt glömmer.
Kanske ett lite skrangligt bord också, så att jag kan ställa ifrån mig min kantstötta favoritkaffekopp.
Katten kommer att ligga på golvet bredvid min stol och ljumma vindar kommer att leta sig in genom det öppnade balkongfönstret när jag sippar på mitt kaffe djupt försjunken i min bok.

Tja, tre månader till ska jag nog stå ut med snön.
Jag vet ju hur det blir sen.
Nu vet ni det också.

6 kommentarer:

Sus sa...

Okej..jag biter ihop =)
Du det där huset på Cypern..hur mkt för en vecka?

Anonym sa...

De heter Mårbacka. Pelargonerna, alltså... ;)

Åsa Hellberg sa...

Jamen så var det ju:)

Tack och kram.

Marie S sa...

Låter härligt.. hur som helst :)
Sommar, sommar, sommar..
Kramen

Anonym sa...

Nog låter det härligt! Men det är allt bra skönt med vinter åxå. Idag har nog varit en av vinterns finaste dagar. Snötyngda träd, sol från klarblå himmel och ett par minusgrader. Jag har åkt både slalom och längdskidor och njutit som tusan. Och, jag njuter ännu mer när jag vet att vi snart är i februari och det faktiskt inte är så länge kvar till våren...

kram
karina

Åsa Hellberg sa...

Tjoho!

Kram Åsa