lördag 2 januari 2010

Vargavinter

Va?
Det är ju inte klokt vad mycket vinter det blev.
Jag har till och med slutat att ha balkongdörren öppen på natten, det räcker med att stänga av elementen för att få det svalt och skönt.

Idag är det en alldeles vanlig lördag och jag har skrivjobb att göra som ska levereras till förlaget på måndag, vi får väl se vad jag får ihop.
Just nu är jag blank i huvudet, men det brukar gå över när jag väl kommer igång.
Under dagens mentala pauser tänker jag tvätta; och som vanligt vet jag att det är dax när vi börjar sno sockor av varandra.

Vad gör ni under helgen?

12 kommentarer:

Anonym sa...

håller med om det med vargavinter, fast just idag är det "bara" 7 minus, i natt ska det gå ner på 23 minus igen!! Brrrr.. Inlandsklimat här i Örebro. Ligger under både täcke och filt. Idag ska jag plugga.. utan inspiration blir det disciplin. Och sedan ska jag försöka hitta på något roligt med en vän. Vet inte vad än.. ingen av oss hade någon direkt idé om vad. (jobbat på så hårt å mkt att jag nästan glömt hur man har roligt tror jag)

Nyårsafton spelade vi kort och skrattade massor, det var KUL! :-) Men att spela kort på två, kanske inte är riktigt lika roligt.. får se. Någon avkoppling behövs iaf!

Ha en bra dags jobb, hoppas du får en trevlig dag! Kram! /Lizzie

Unknown sa...

I helgen ska jag ta det lugnt. Antagligen ska jag skriva också, konstigt vore väl annars.

Åsa Hellberg sa...

Lizzie, hoppas att du och din vän har en kul kväll då!

Liz; skriv på du bara, du ska ju debutera i år.

Kram Åsa

Fru Blogger sa...

Skriver på min hemtenta. Och det är roligt att skriva på uppdrag! Men det blir skönt när den är inlämnad och det snart är dags för nya kunskaper.
Ett riktigt gott nytt år!
Sofie

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Sofie, och lycka till med tentan!

Kram Åsa

Unknown sa...

Näh, men sluta! Folk kan ju tro det är sant! Ha ha.

Åsa Hellberg sa...

Ja, men det är så det kommer att bli Liz.

Anonym sa...

Jag lyckades bli riktigt förkyld till nyår så idag blir en dag men hemma (har dock lyckats få lite städat så det känns fräscht här hemma), men ska i väg till affären också då jag behöver en del (slut). Orkar jag med detta och klarar av kvällen utan att bli allt för trött åker jag nog hem till en vän, som hade bjudit mig på nyår, i morgon.
Lycka till med skrivandet.
Och det vore väl kul om Liz kunde få debutera i år - jag "håller tummarna".
Kram Sanna

Unknown sa...

Men vad ni är då gulliga! Hur ska vi kunna övertyga ett förlag? Månne jag kan lämna en en namnlista på två personer...

Åsa Hellberg sa...

Ja, gör det Liz!:)

Anonym sa...

jag är med på listan Liz!! Räkna med mig. Heja heja! :-) /Lizzie

Unknown sa...

Wow. Jag har en fan club nu.