fredag 22 april 2011

Det är klart att vi ska äta ägg.

Och dricka påskmust.
Resten av julmaten sparar vi till rätt högtid.
För er som äter lamm kan jag bara säga: Gör ni det.
Jag föredrar dem på lantgården och alldeles levande.

Mamma och hennes man hade får.
Emellanåt övergav dessa sina bebisar som då fick flaskmatas.
Det är en speciell känsla när ett litet ulligt djur glatt kommer skuttande emot en i hage
Men det är inte därför jag inte vill äta upp dem.
Jag tycker helt enkelt inte om smaken.

Bä, bä lita lamm var förövrigt den första visa som sonen lärde sig.
I alla fall nästan.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag har också lite svårt för att äta lamm, och det beror helt på att de är så söta när de skuttar omkring. Grisar däremot...
Men skulle jag börja tänka mycket på grisar skulle jag få svårt att äta dem också. Så jag gör inte det.

Glad påsk, pårej!

Gafflan sa...

Vi har börjat denna långfredag med att äta ägg...chokladägg. Mycket goda och påskmusten ligger på kylning :D
Glad Påsk Åsa :D

PS. Solen skiner. Havet ligger blank som en spegel, björkarna har musöron till löv och det är folk precis överallt. Påsk i Bohusläns fiskelägen när den är som bäst :D DS

HOUSE of ADELA sa...

Glad påsk på dig vännen!=) Gillar också de söta lammen bäst i hagen;)

Kram
Adela

Anonym sa...

Jag gillar inte heller smaken på får/lamm så de får hellre springa omkring. Fast egentligen skulle jag önska att jag kunde få äta gott kött utan att något djur skulle behöva "lämna hagen"

God påsk till dig och alla andra som tittar in på din sida
kram Sanna