lördag 23 april 2011

Jag snorar på,

och världens segaste förkylning tänker inte ge upp i första taget.
Nu påverkar den mig inte längre mer än att jag inte är sugen på att röra på mig och inte tycker att direkt solljus är så mysigt.
Jag tänkte dock utmana det idag med både promenad och försök till att få fräknar.

Årets påskägg till sonen blir det samma som jag har använt de senaste fyra - fem åren.
Han ser ändå ingen skillnad.

Medan han sover läser jag.
"Lev som du vill och inte som du har lärt dig" av Jeffrey E Young som handlar om livsteman och "Mending a shattered heart", av Stefanie Carnes. Den sistnämnda handlar om anhörigproblematik.
Inga glada romaner här inte.

Däremot såg jag den lilla pärlan "Pappa på burk" igår.
Gör det du också.
Om man bortser från Jennifer Anistons överläpp är den urmysig.

9 kommentarer:

Mia S sa...

Den lät intressant den boken, ska införskaffas !

Snor och snörvel börjar smyga sig på i det Strandhska huset också men jag har varken tid eller lust med sånt !
Kram..

Martina sa...

Kanske det är pollen om det drar ut på tiden ? Har själv inte haft det som barn,det har kommit på äldre dagar.
Prova Clarityn eller nåt :)

Helene sa...

Skickar en dos pigga-på-dig-vibbar här.

Önskar dig en glad påsk också!

//Helene

Cattis sa...

Krya på dig gumman,

Åsa Hellberg sa...

Tack,det är ingen fara med mig. Snor går över tack och lov:)

Viktkamp sa...

lät som spännande böcker.. =)

Anne sa...

Tack för boktipset! Och "pappa på burk" måste jag se nu enbart på grund av Jennifer Anistons överläpp...så nyfiken är jag. :-) Kram!

Åsa Hellberg sa...

Japp, bra böcker för mig som jobbar med det i alla fall:)

Och filmen är sevärd!

JCMAS sa...

Snörvel härifrån med fortfarande, det var en hemskans envis förkylning det här!

Den ena av böckerna har jag läst. Ska leta reda på den andra.... Tack för tipset.