torsdag 21 april 2011

Det är konstigt hur det som verkar så

finurligt i affären ofta visar sig vara sådär när det väl ska användas.
Jag har nu tvättat mina balkongfönster med min nya "microfiber fönsterskrapa med teleskopskaft".
Vi kan väl säga att det gick sådär eftersom jag vill - när jag för en gång skulle putsar fönster - att de ska bli fläckfria.
Så bidde det inte.
Någon stege ställer jag mig inte på, alltså får det vara good enough.
Fönstren kommer oftast att dras in i ett hörn och då syns inte skiten ändå.

Jag har just nu tropisk värme på min balkong och jag tänker fortsätta att göra fint och svettas.
På tur just nu står dammsugning av alla mina mattor, sedan ska jag packa upp stolar, hämta stolsdynor från förrådet och kommer väl att vara klar när solen har försvunnit bakom knuten.
Ett färgglatt ris och lite blommor på det så kommer påsken på Farstabalkongen att bli underbar.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om jag plockar fram grillen.

Inga kommentarer: