söndag 17 april 2011

I vår familj är det

min unge som är njutaren.
Som när han duschar i all evighet för att det är så skönt eller häller upp godis i den skålen som det smakar bäst att plocka ur. Eller när han på nätet ser de senaste avsnitten av sina favoritserier och först ser till att det som skall göras är gjort, allt för att han till hundra procent ska kunna få koppla av och skratta utan störningsmoment. När han sätter på sig fräscha kläder efter att ha parfymerat sig och nöjt ser sig själv i sin nya helkroppsspegel.

Jag tror att njutning är en konst och bäst klarar sig de som inte har så himla bråttom.
De tålmodiga och de som har en förmåga att skapa rutiner som leder till det där härliga och avkopplande.

I vår familj är stress ingen höjdare och därför ser vi till att tillvaron är så fri från det som möjligt.
Och om det är en stressig period så är för oss rutinerna än viktigare eftersom det oväntade bara lägger ved på stressbrasan.

Själv tänker jag njuta av att fixa lite på balkongen idag.
Jag har däremot inget tålamod så jag hoppas att det går fort.

3 kommentarer:

Viktkamp sa...

Vad skönt det låter med din son =) Jag tror inte jag är förmögen att bara slappna av, har svårt för det!
Balkongen blir det här oxå =)

Anki sa...

Härlig kille han verkar vara!!
Själv var jag uppe strax efter fem idag (pga att jag mådde dåligt och sov redan 19 igår), har haft en underbar lååång söndag redan, skrubbat köket, kakel, luckor, micro och spis - för att kunna njuta paus på sängen nu med kaffe och dator! :-)
Sedan väntar resten av hemmet i etapper under dagen.

Njut på fina balkongen - så fort du kan! :-)

Åsa Hellberg sa...

Viktkamp; ja, han är en skön avkopplare:)

Anki; det låter som en bra dag:)