fredag 15 april 2011

Förra veckan låg jag i soffan och såg

på "så ska det låta", det är nämligen precis så roligt jag har en fredag.
Jag sjöng med för full hals och klappade rymtmiskt till Fredrik Swahns skönsång samtidigt som jag åt Polly i obscena mängder.

Å vad jag längtar till förra fredagen.

Idag vill jag inte sjunga, inte äta Polly - och inget annat heller för den delen, inte klappa några jävla rytmer eller se glad ut när Settman skämtar sådär jätteroligt.

Jag ska bara ligga här och vara eländig till jag får övergå till samma form av liggande i min säng (sida, arm under kudde)
Det får jag inte än.
Pillren jag petade i mig måste verka först.

Nanne Grönwall är lika gammal som jag.
Det är obehagligt svårt att tro just nu.

7 kommentarer:

Anki sa...

Men gumman då!! :-) Krya på dig! Bli frisk! Njut av sol och påsk snart! Och nästa fredag är du på G igen - lovar! :-) KRAM

Sus sa...

Men duuu...jag finns ju nära. Behöver du ngt?

Nu har jag ju druckit vin.
Men i morgon kan jag ila över med ngt om du behöver =)

HOUSE of ADELA sa...

Men fy så trist att det inte ger sig! Vad ska vi hitta på?!? Kanske åka till Småland och andas småländsk luft;)

Kram
Adela

Anneli Stålberg sa...

Usch och fy för sjukdomar. Hoppas att du blir frisk snart igen.

Anonym sa...

Men huuu, krya på dig en masse!!!

Åsa Hellberg sa...

Anki; tack!

Sus; Tusen tack för omtanken. Jag använder min 17-åriga springare!:)

Adela; det kanske är just småland som saknas.

Anneli; tack. Du vet ju hur det är:)

Colour; tack!

Mia S sa...

Nanne är en härlig kvinna !
När jag srev in hennes förnamn som rubrik i ett inlägg för längesen så bara stormade det in snuskgubbar från andra länder på min blogg (hur besvikna blev dessa då ?? ha ha)... så Nanne måste betyda något hmmm-hmm på utrikiska troligen !

Forsätt krya på dig så du kan njuta av sommarvärmen snart...
Kram kram !