fredag 29 april 2011

Jag fick se gullesnuttarna

på en arbetskamrats dator eftersom vi var klara med mötet just som bruden klev in i kyrkan.
De unga prinsarna var så stiliga i sina uniformer och bruden hade en vacker klänning och såg dessutom riktigt glad ut.

Den enda jag blev lite oroligt för var brudens tärna som hade ett sådant tajt fodral att hon var tvungen att svänga hela kroppen när hon gick. När hon satte sig ned på huk för att rätta till brudens slöja, med rumpan vänd mot publiken i kyrkan, måste fler än jag ha ha hållit andan.
En sprucken klänning i det läget hade varit kul, rent av originellt, men Pippa (jo, hon heter så) hade nog inte garvat.

Jag garvar åt att det är fredag.
Fy tusan vad jag gillar fredagar.

7 kommentarer:

Margareta sa...

ditto!

Margareta sa...

ditto!

Anonym sa...

Jag är också jätteglad idag - fredag
ha en fin helg
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Härligt, flickor.

Agneta sa...

Bröllop är fantastiska och det är även fredagar!

nillas liv på pinnen sa...

Och jag kan inte låta bli att garva åt att hon hette Pippa. Ha ha ha. Jag ska bli mognare i mitt nästa liv.

Åsa Hellberg sa...

Agneta; eller hur?

Nilla; hehe.