söndag 17 april 2011

Det där med hotell.

Vi skulle ta oss med bil från Göteborg till Stockholm.
Eftersom vi startade sent planerade jag att vi skulle stanna i Borås över natten och sonen som längtade hem bröt ihop.
"Jag vill inte sova på hotell. Jag vill se på tv och äta mat."

Jag vet inte riktigt hur han föreställde sig ett hotell men för att göra det lite speciellt för honom sprang jag in och berättade för receptionisterna om hans första besök och bad dem att ta emot honom med lite extra energi.
Och som de levererade.

Kung Hellberg gled till sist in i rummet med stora ögon och när jag berättade att vi skulle se på tv samtidigt som vi åt mat liggande i sängen tror jag att jag levererade ett av det lyckligaste ögonblicken i hans sexåriga liv.

6 kommentarer:

Anki sa...

:-) Fint!!

Shamrock sa...

Härligt

Anonym sa...

härligt minne :)

Där hade du verkligen som en strof i en bok ...Så levande att jag kunde se det framför mig

kram Sanna

Madlar sa...

Vilken underbar berättelse. Det är lyxigt o långt ifrån vardagen med hotell. Vår yngsta åt pannkakor o bacon från frukostbuffen en hel vecka....bara för att det var knasigt o såååå gott.

Pennelina sa...

Ha ha ha... Mina pojkar kan fortfarande be mig att göra en hotellfrukost :-D Vi passerade ett antal hotell och motell när vi var ute och sjöng :-D

Kramar från mig <3<3<3

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är ett underbart minne.