onsdag 13 april 2011

Jag klarar inte fullkorn,

ändå testar jag emellanåt.
Som till frukost igår och idag.
Resultat; en magvärk som får mig att kallsvettas.
Smärtan liknar förlossningssmärta och är fullkomligt vidrig. En halvtimma på toa löser till sist problemet men det är det faktiskt inte värt eftersom jag blir rädd när jag har så förtvivlat ont.

Någon gång då och då fungerar - som med pasta - men från och med nu blir det inga fler fullkornsbröd för mig.

Bra beslut, Hellberg.
Kostråd ska funka, annars kan man lika gärna strunta i dem.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Och jag bara måste ha fullkorn för att min mage ska må bra och fungera. Ju helare och fullare korn desto bättre. "Lustigt" att det är så olika ändå.

Mina dagar sa...

Boken Super-Charlie måste jag nog köpa, såg så cool ut! 8 åringen får läsa högt för mig (lästräning)

Nej men så jäkla jobbigt att få SÅÅÅ ont i magen av fullkorn...nyttigt var det ju...nja ja undrar jag?

Själv är jag inne på andra veckan med GI och det går så bra:) Känns liksom skönare/bättre i hela kroppen!!
Mycket ägg kokas och äts det!
mm.

Ha en fin onsdag!
Kram Eva