torsdag 21 november 2013

God morgon.

Jag tror att jag har sovit hela natten. Men jag har drömt. Om en bok som var färdigskriven (efter En liten värld, före Sara) men som jag inte mindes vad den handlade om. Jag vet att jag frågade mig i drömmen om det var möjligt, men det var det förstås eftersom det var en dröm.
Det kan man förstås ge sig på att tolka. Betyder det kanske att jag bara skriver meningslösheter?
Eller är det så att jag har en massa hemlisar om mina böcker?

Strunt samma.
Jag är vaken och har en Sara att skriva.

Ps. Ingen snö i Stockholm.
Jag ÄLSKAR första snön. Den är lika magiskt varje år.
Därför får ni en skrivstuga från fjällvärlden.
Kombon åka skidor/skriva bok, tror jag är perfekt.
Möjligtvis hyr jag mig en sådan här liten stuga i vinter.



5 kommentarer:

cyndi sa...

Jag blev ganska sugen på bullar :-)

Och så började jag tänka på personalbostäderna på Lindvallen. Dom såg inte ut så där.

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; jag har jobbat i Tandådalen (83-86), och de såg inte så ut där heller:)

cyndi sa...

Bodde i husvagn på Lindvallen vintern 87-88.
Men när värmen inte funkade och när dörren hade frusit fast och när jag inte hittade mitt lilla krypin pga mycket snö fick jag sova hos mina kolleger med personalbostad :-D

Anonym sa...

Kanske är det en mer vågad handling du drömde om - något som berör eller/och upprör för att det är så sant - och därför du ställer dig frågan om den är möjligt?

Hur som helst; lycka till med den du skriver nu och med korret (hoppas det inte är så mycket)
Sanna

Izabella sa...

Älskar Åre!