fredag 15 november 2013

Slut för idag,

tusen ord senare.
Jag ligger lite efter, men trampar på så gott jag kan.
Efter 50 tusen brukar det rinna på rätt bra, är på 40 nu.
Har fortfarande det mesta kvar att lösa, och precis som vanligt undrar jag hur jag ska komma ur det hörn jag målat in mig i.

Men så tänker jag på att jag har skrivit fyra böcker och faktiskt varje gång lyckats knyta ihop trådarna. Någon gång ska jag väl börja lita på erfarenheten.
Alltså kommer jag att göra som jag brukar, skriva mig ur situationerna snarare än att försöka lösa dem med vanlig tankeverksamhet. För mig funkar aldrig det ändå. Mina tankar verkar inte funka som andras.

Jag är sjuk (jaja, lite snuvig, men ändå ...) och ska lägga mig i min säng och se en film.
Eftersom det är dagsljus tänker jag ge mig på en av de två Camilla Läckberg som jag har hyrt (såg ni henne med Carina Berg på femman? Strålande!)
Kvällstid törs jag inte se det som är läskigt.

Fjällbacka.
Hoppas att det är många fina vyer hemifrån!

Bild lånad av kulturbåtarna.

4 kommentarer:

Sus sa...

Jag gillar inte Läckberg. Inte hennes böcker i alla fall. Och har inte hennes berömmelse stigit henne lite åt huvudet? Jag får inga positiva vibbar..Men å andra sidan har jag ju aldrig träffat henne.

Åsa Hellberg sa...

De som känner henne säger att hon är enormt snäll. Det räcker för mig:)

Anonym sa...

Kanske det just är att du är osäker (på hur du ska få ihop det) som gör att du får det. Man ska lita på sig själv men....
Jag hoppas du förstår vad jag menar?!
Lycka till!
Sanna

Sus sa...

Då ska jag tänka om och lita på dem som känner henne =)