tisdag 12 november 2013

Men tjohej Åsa Birgitta,

du fick lite gjort ändå. Klapp, klapp, klapp.
I morgon kommer jag att ställa väckarklockan på halv sju.

Jag sov konstigt i natt (kattkräk, svett, toa, spöregn mot fönsterbleck, öppet fönster), och därför  länge i morse. Min första fundering på kaffe kom 04.55, sedan 08.00. När jag klev ur sängen klockan TIO var jag vimmelkantig av koffeinbrist.
Jag behöver sätta mig i min skrivstol betydligt tidigare än så om jag ska få något gjort.

Idag har jag inte en enda tevekvällsrekommendation.
Urtrist!

Jag tänker läsa istället.
De sista månaderna har jag snuttläst på allt möjligt. Nu tänker jag plocka en ur högen och faktiskt läsa klart.
Det blir Karin Wahlbergs Än finns det hopp, eftersom den ligger överst.
Under den ligger det också godingar.
Åh, vad jag ska läsa i januari när jag har lämnat manuset till Sara. Två böcker i veckan, minst!
Jag tänker nämligen vara skrivledig då och bara njuta av min nya lägenhet, en restresa med N, böcker och teveprogram.
Det blir en bra uppladdning för releasen av En liten värld i slutet av februari.


10 kommentarer:

Simona sa...

Releeeeeeeaaaase!

Åsa Hellberg sa...

Jag vet. Jag är galet upphetsad!

Hanna Lans sa...

Det låter som en bra plan tycker jag!

Galet vad jobbigt det är att inte få kaffe i tid förresten.

Åsa Hellberg sa...

Hanna; visst är det! Förfärligt.

Andra intryck sa...

Åh vad mycket roligt att se fram emot!

Anneli Stålberg sa...

Det är härligt att få läsa också.

Anne-Lie sa...

Bra plan!! Längtar till boken kommer :)

Åsa Hellberg sa...

Andra intryck; ja, det är en underbar tid just nu (och sen:)

Anneli; ja, jag tar mig alldeles för sällan tid till det, trots att det är bra för mitt eget skrivande.

Anne-Lie; jag också!:)

Pernilla sa...

OCH INGEN JÄDRA DAGRELEASE DEN HÄR GÅNGEN TACK. Pga vissa måste jobba då.

Åsa Hellberg sa...

Pernilla; haha, jag vet inte om det blir release alls, är inte riktig min grej. Kanske en sån som Simona hade, bara "vi".