tisdag 5 november 2013

Min katt fäller så enormt mycket.

Någon som har tips på vad man kan göra? Han är snart 15 år, blir det värre med åren ni som vet sånt?

En annan som har fällt är jag själv. 5 centimeter av en utväxt tunn lugg ligger nu i toaletten. De kan ha varit ett par centimeter för mycket, men det växer snabbt ut. Jag vill ha en sådan lugg som jag har på pressbilden, inte längre än så.

Tja det var väl det.
Har läst 50 sidor av Sara och är nöjd. Jättenöjd faktiskt.
Nu checkar jag ut för idag, och åker till Farsta och fikar med en kompis. På vägen ska jag köra förbi MIN NYA LÄGENHET.
Tjoho.


7 kommentarer:

Linas drake sa...

Hej! Jag tror att det dels har att göra med vilka vanor katten har, de kan ju förändra sig när katten blir äldre. Om den är van vid att gå ut mycket när det blir kallare ute behövs underull, har den samlat på sig sådan men slutat gå ut tar det ett tag, sedan fäller de. Det kan också bero på att kattens kropp när den blir äldre lägger energin på annat i stället. Äter han som han ska?

Min äldsta katt är just nu 13, men har haft katter förut som blivit 15-16. Finns en del som blir över 20.

Fru Venus sa...

Jag har ingen aning, våra hann börja få vinterpäls då de var ute på stugan, och nu lossar den... :-/

Väntar med spänning på att få se din nya lägenhet! :-)

Anonym sa...

Det kan beror på flytten.
Men min katter har alltid blivit lite bättre när de fått öljästtabletter - de är kattvitaminerna som säljs i de flesta affärer (vita och luktar jäst) - kanske kan det vara värt ett försök?
Sanna

Shamrock sa...

Jag fäller oxå mycket, inbillar mig att det är åldern. Din katt kanske oxå fäller pga åldern ;)

Linas drake sa...

Vill bara poängtera (något som kunde missförstås i det jag skrev tidigare) att jag inte tror att det är något konstigt med att de fäller päls, inget alarmerande alltså. Om de inte får stora kala fläckar, eller så... :-)

Åsa Hellberg sa...

Tack alla, jag ska nog kolla med djuraffären om de har något bra tillskott.
Lina; jag tolkade det inte så:)

Åsa Hellberg sa...

Och som Sanna sa, visst kan flytten ha påverkat honom.
Japp, han äter. Både torrt och vått foder.