tisdag 12 november 2013

Jag fastnar i tankarna på min nya lägenhet.

Hur jag ska möblera den? Var jag ska sitta och skriva eftersom jag måste ha datorn i knäet och därför en bekväm skrivplats (till skillnad mot nu i min nuvarande fåtölj som inte alls är skrivskön.)
Hur ska jag få plats med dubbelsäng, soffa och matbord OCH var ska teven stå eftersom jag måste sitta exakt framför när jag skriver (utan teve ingen bok, som jag brukar säga.)
Min gamla lägenhet var oerhört lättmöblerad, med långa väggar utan fönster. I den nya är det bara öppna ytor och den enda långa väggen består av fönster.
Spännande.

Om jag skriver något?
Inte ett ord.
Än.
Men jag har hittat en skrivlya. Den skulle jag kunna tänka mig på riktigt.
99 tusen Euro på Mallis.
Som hittat!



3 kommentarer:

Kati sa...

Inte alls pjåkig! Det låter som ett trevligt problem, det där med hur man ska inreda sin lägenhet. Du kommer säkert på något, författare är ju kreativa. :-)

Anne-Lie sa...

Håller med Kati, låter som ett härligt problem. När flyttar du?

Åsa Hellberg sa...

Kati; japp:)

Anne-Lie; första januari.