fredag 8 november 2013

Jag tror att jag kom överens med min förläggare

om en deadline igår. För det nya manuset, det som jag har skrivit hälften av. Det jag har läst igenom i veckan och smålett åt. Det. Som eventuellt, om det blir antaget (sånt kan man aldrig veta), kommer ut 2015.
Det som inte har något namn och som jag inte kan kalla Sara eftersom det har tre huvudkaraktärer, alla lika viktiga.
15 december.
Det är fem veckor dit.
35 dagar.
Jag har ungefär 35000 ord att skriva, så det är en enkel division.

Tusen ord om dagen borde jag klara. Vissa dagar 2000 och mer för att kompensera ett visst bortfall.
Som till exempel idag när jag har börjat skriva igen, men har startat lite mjukt. Och i helgen tänker jag bara umgås med N och A, så då går två dagar bort.

Men på måndag, då ni. Då är det gasen i botten mot ett mål.
Jag älskar deadlines!


3 kommentarer:

Kati sa...

Härligt!!! Heja!

Anonym sa...

Hej Åsa! Vad kul att du är på G med ytterligare en bok för jag älskar verkligen dina böcker :)
Jag lyssnade först på Sonja-böckerna, sedan läste jag Casanovas kvinna, och fick en helt ny dimension av dig, både som människa och som författare. (Nu läser jag Sojas sista vilja, igen :) )
Jag önskar dig stort lycka till med dina kommande projekt och ser fram emot att få läsa.
Kram Ann

Åsa Hellberg sa...

Kati Tack!

Ann; tusen tack, vad kul att du tycker om böckerna. Och välkommen hit till bloggen:)