onsdag 6 november 2013

Jag tror att årets jul

blir både mysig och härlig på alla sätt, men i kan väl redan nu konstatera att mina regler, de som talar om för er hur ni ska göra med julsaker och ting, måste ställas åt sidan i år.
Mina granslingor, tomtar och röda dukar ligger nedpackade längst in i ett fullproppat rum under i runda slängar 60 kartonger, och kan inte jag följa mitt eget regelverk kan jag heller inte pådyvla detsamma på andra.

Så ät ni lussebullar i början av november, gör ni det.

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag har inga flyttkartonger att skylla på så här är det ordning och reda som gäller -inga lussebullar i november

Kati sa...

Här äts inga lussebullar på en månad åtminstone. i övrigt är jag inte speciellt pyntig av mig. hoppas du får en fin jul iaf, utan pynt. :-)

malin persson giolito sa...

tack!

Fru Venus sa...

Lussebullar äts till Lucia! Punkt.

Fru Venus sa...

Ja, och sedan varje dag efter det fram till annandag jul.

Anneli Stålberg sa...

Nej, jag tror jag väntar till december i alla fall.

Singelmamman sa...

Inte en lussebulle över denna tröskel före första advent. Tänkte skriva, förrän jag bakat. Men det kan ju dröja både ett och två år...

Åsa Hellberg sa...

Singelmamman: haha