söndag 3 november 2013

Kommande vecka

drar jag igång skrivandet av min femte roman, Sara som den för ögonblicket kallas.
Tyvärr måste jag nog göra en genomläsning av det jag hittills har skrivit eftersom det har legat så länge, och jag tänker ägna morgondagen åt det.
Jag har två trevligheter inbokade i veckan; fika med en kompis och Forums höstfest. All övrig tid kommer att ägnas åt manuset som jag har en egen deadline på exakt 00.01, första januari 2014.

Det är samma dag jag måste flytta ut.
I dagsläget har jag inte en susning om vart.
Jag måste nog mejla bostadsbolaget och fråga om de har glömt mig, för i så fall måste jag jaga vidare.
Suck.
Den är lite jobbigt (för tänk om de säger nä du, någon lägenhet får du inte), men idag pushade jag en kompis att mejla en jobbig grej och då får jag helt enkelt göra detsamma för att inte kasta sten i glashusgrejen.

Söndag kväll. Jag är sugen på mysfilm.
Hemma bäst med Sara Jessica Parker och Matthew McConaughey börjar 20.00 på sjuan, och 21.00 på fyran den Oscarsnominerade (har jag för mig, i alla fall var flera skådisar det) True Grit med en av mina absoluta favvisar, Jeff Bridges.

Eller så blir det Solsidan, Hellenius hörna och Partaj.
Vi får se.
Jag är lite upplivad av morgondagens Saraprojekt och kanske lägger mig tidigt för en gång skull.


3 kommentarer:

Robert W sa...

Du är en inspirationskälla! Hur många bollar klarar du av att hålla i luften på en gång egentligen?

Snäckskalsdalen. sa...

Du SKA alltså flytta igen....varför får du inte bo kvar, måste du flytta så ofta, det låter jättejobbigt. Men det går nog bra!
kram

Åsa Hellberg sa...

En aktivitet i taget:)
Utom förra veckan då jag redigerade "En liten värld" och skrev en beställd novell samtidigt.
Jag gör det här på heltid numera oh det är ju det som möjliggör att skriva som jag gör.