lördag 17 juli 2010

Att vakna fem

är inte att rekommendera om man vill hålla sig vaken hela dagen. Gör man dessutom misstaget att äta frukost då, istället för att somna om, inträder en viss hunger så här dags.

Man kan säga att vår familj är i en fruktansvärd matotakt.
Ändå äter vi middag vid sex, oavsett vem som har ätit vad och vilken tid.
Det gör att vissa av oss kör frukostmiddag, medan det för andra innebär middagskvällsmål.
Rörigt?
Jag vet...

Vi verkar dock överleva den här sommaren också.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Skrattar igenkännande.
Men lite kaos mår man nog bara bra av!

Cattis sa...

Våra matrutiner fungerar inte heller varken om det är sommar eller inte. Var glad för att du vaknat kl 5 och var utsövd. jag vaknade 2, 5, 7 och sen 9 och var INTE utsövd.

Ha en bra dag vännen

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Nilla; tror du verkligen det:)?

Cattis; tack det samma, och hoppas att du hittar en sovstund under dagen... det gjorde jag:)

Anonym sa...

Huvudsaken är ju att det funkar. Det viktiga är väl inte vad man äter utan att man får en stund - någon gång under dagen - tillsammans. Jag tror att ju mer man slappnar av med principen hur saker "bör/ska" vara desto bättre mår man.
Här har det precis kommit en liten skur och det känns skönt men det kunde fått vara lite mer ordentlig - om jag fått som jag velat :)
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; lite störtregn har verkligen varit på sin plats, eller hur? :)