onsdag 14 juli 2010

Jag har beställt glass,

som kommer att levereras till min soffa - där jag just nu sitter och har semester - inom fem minuter.

Sedan ska jag läsa om höstmodet i nya numret av Elle.

I den här värmen behöver man ju inga sommarkläder eftersom bikini är det enda som håller kroppstempen i hyfsat skick.
Möjligtvis kan ett par shorts och ett linne vara att rekommendera om man ska till någon affär; men som ni förstår skickar jag en löpare på sådana uppdrag så att jag kan sitta här i balkongdraget utan att bekymra mig över att jag ska behöva ta på mig några klädesplagg.

Jag kan i lugn och ro koncentrera mig på om jag ska ha en lång eller kort trenchcoat i höst.

5 kommentarer:

Sus sa...

I Hamburgsund är det svalt, skönt, soligt, underbart och lite regn emellanåt. Precis som det ska vara på Bästkusten!

nillas liv på pinnen sa...

Haha, konstigt det där, att hösten aldrig ter sig så attraktiv som den gör mitt i sommaren!

HOUSE of ADELA sa...

Mmmm...glass är gott!!=)
Hösten kan man längta efter lite...men ändå vill vi INTE ha den nu!!;)

Kram till dig
Adela

Cattis sa...

Jag träffade en tjej igår som jag ansåg behövde dig, din bok och din blogg. Efter möter ville jag förmedla din bok m.m till henne. DU!! hon visste redan allt om dig, vilka tidnignar du varit med i och hade redan läst din bok.... :)

Ha en skön semester.

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Sus; här har det inte regnat en droppe...

Nilla; visst är det så. Men jag vill inte ha den förrän andra halvan av augisti.

Adela; nej, inte nu.

Cattis; Åh vad kul, hälsa henne från mig!