fredag 23 juli 2010

Det börjar bli dags

för dagliga promenader igen.
Jag har inte pallat i värmen men nu är vädret perfekt för det.
Dessutom har jag semisemester nästa vecka och det ger mig en perfekt möjlighet att få upp ryggen i upprätt position igen.
Mentalt är jag där sedan länge men fysiskt är det verkligen si och så.

"In med magen, bröstet ut. Rak i ryggen som en spjut", hände det att mormor hojtade genom fönstret när jag gick till skolan i Fjällbacka 1970 och magen har jag lyckats hålla in sedan dess.
Det verkar dock som rygg och mage samspelar för i samma ögonblick som ryggen faller ihop faller magen ut.

Anyway.
Här ska sträckas upp.
Med en militärisk gång ska jag kliva runt i Farsta med mormors ord ringande i huvudet.
Det kan till och med hända att jag återigen blir 1.68.

"Ett, två, ett, två, ett, två..."

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det har verkligen varit lite för varmt för raska promenader. Snart är det nog dags i alla fall :)

Kram!

Anonym sa...

varför måste ryggen vara rak och magen vara indragen? (jag har också alltid strävat efter det, men fått hjälp av en sjukgymnast som jobbar med en speciell metod och hon ifrågasatte varför jag måste vara så rak..) Barn putar av naturen med magen, men är starka i kroppen ändå. Kanske magen VILL puta ut, och ryggen inte vara sådär spjutrak. Jag ska iaf prova att ändra synsätt, och se om min kropp gillar det bättre.. för MITT sätt har den ju inte gillat helt klart. (ont över allt ofta)

kram! (men skönt med promenader är det håller jag med, om fast det var inte möjligt att orka med i värmen)

/Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Magmusklerna håller upp ryggen... det är det som är tricket:)