onsdag 28 juli 2010

God morgon

Jo, jag kan säga det efter att ha tagit en helt oplanerad sovmorgon fram till halv elva.

Idag ska jag mest pyssla med texter som jag ska skicka till min föreläsningssamarbetspartner.

Jag tycker att självskryt luktar, och efter att ha sett gräsliga exempel på det på andra sidor (som jag inte tänker länka till här...) ska jag försöka hålla mig till sanningen istället.
Alltså kommer det inte att stå att jag är fantastisk, att jag kommer att omvälva någons liv eller att publiken aldrig har upplevt något bättre.
Det är nämligen inte sant.

Som ni förstår har jag mer klart för mig vad som inte ska stå i min presentation, vilket kan vara en av två ändar att börja i.
Det blir nog bra när jag väl får fram den blanka filen på skärmen, men jag startar med en promenad; ett bra sätt att få fart på sömniga celler.

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Här var det också en icke planerad sovmorgon till halv elva!!=) Väcktes sen av telefonen...;)
Har också avklarat dagens motionsrunda och frukost..när andra äter lunch nästan=)

Tror din dag blir toppen!
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Det tror jag med;)

Kram till dig också.