lördag 3 juli 2010

Nu finns det många som

tar bort damm som inte finns, det vill säga städar i något slags preventivt syfte (?).
Det gör inte jag.
När dammet ligger där, gärna i drivor, tar jag tag.
Ett sådant hade jag tänkt att ta idag, men den tropiska hettan gör att jag inte rör en fena.
Just nu sitter jag blickstilla, för när till och med fingrarnas rörelser över tangentbordet får pannan att bli blank är det varmt.
Efter en sväng till stranden såg jag fram emot att komma hem till en sval lägenhet, men så var alltså inte fallet.

Ikväll går vi på bio.
Det är smart.
I salongen är det oftast så kallt att jag behöver en tjock tröja och dessutom ska vi se Beck som kan generera en och annan rysning.

Så länge sitter jag som sagt stilla... och ropar ut mina önskemål om vätska.
I vår familj kör vi hjälpmetoden.
Den som behöver något får hjälp av den andre, oavsett hur litet önskemålet är.
Idag får alltså sonen ge mig vatten, i morgon kan det hända att jag ger honom mat.

Det är väl rättvist?

5 kommentarer:

Mia S sa...

Ja det var rättvist :)

Och hettans svettans vad varm dagen är, men härligt!

Kul med bio...och svalt..

Kram.

Maj Korner sa...

Jag hade tänkt dammsuga eftersom jag köpt dammsugarpåsar. Men. Nä. En annan dag.

Anneli Stålberg sa...

Mycket rättvist och dessutom trevligt :)

Åsa Hellberg sa...

Marie; jag hade en tröja på mig:)

Maj; utmärkt, det försvinner inte.

Anneli; visst är det:)

Anna sa...

Städa kan man gott göra på molniga och regniga dagar. Idag har det abslolut inte varit en sådan. Ingen städning här alltså... ;)