lördag 17 juli 2010

Denna lyckosamma kvinna

har just satt på sig ett par joggingbrallor för första gången på flera veckor, och om ni tror att det är för att jag ska just jogga så kan ni ta bort den tanken meddetsamma.

Mina damer och herrar, jag fryser! (tjolahopptjolahejtjolahopptjolahej)

Den lilla skymt av sol som fanns här i den arla morgonstunden har varit vips borta sedan dess och nu är det i stället tyngre skyar i sikte.
Det luktar regn lång väg och innan allt det där härliga kommer att ramla ned från himlen ska jag grilla kycklingklubbor och titta på British open i golf.

Det är en härlig lördag i förorten.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Haha! Skönt!
Vi har 21 grader här nu, och det är nästan så man vill ha en tröja på sig.

Mia S sa...

Kan behövas rensa lite i luften.

Här ligger det och trycker hett och tungt på himlen...skallbenet känns något större än skinnet runt huvudet just nu !
Behöver lite dunder för att få örontrycket att släppa, men åska brukar vara söndagsgrejen här uppe i södra norrland, så jag får väl vänta en dag !

:)

Mmmm kyclingklubba.. vad hungrig jag blev nu..

Kram..

Åsa Hellberg sa...

Stort o smått; rena hösten, hurra!

Marie; jag längtar efter åska...

HOUSE of ADELA sa...

Regn här med...känns helt ok efter nattpass och sovande dag;) Hoppas kycklingklubborna smakade bra!=)

Kram!

faith sa...

Ja jag väntar fortfarande på den där åskan och visst är det lite lite skönt att det är svalare:)

Åsa Hellberg sa...

Här skvätter det bara lite, jag är djupt besviken...