tisdag 6 juli 2010

Vad är det för pytte - pyttesmå

flugor som anser att det är helt underbart att vara exakt en centimeter från mig ansikte?

Om de låter något eller inte är helt omöjligt att säga eftersom någon har tagit ett beslut om att det är bra att borra upp gårdsplanen klockan 07.00, den sjätte juli 2010.
Gårdsplanen ligger nedanför mitt sovrum.
För att inte avlida av värmeslag är balkongdörren - i mitt sovrum - vidöppen, vilket i sin tur betyder att de borrar I MITT ÖRA.

Därför hör jag inte om flugorna, de där pyttiga, surrar eller inte.
Det är dessutom oväsentligt.
Den där centimetern är tillräckligt irriterande.

Tre koppar kaffe kommer att vända den här morgonen till en helt lysande dag. Det, och lite coaching.
Däremellan är det faktiskt väder för en dammsugare.

Det blir en bra tisdag i förorten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du blom-/banan-/fruktflugor?
De hörs inte alls men de är just så irriterande som du beskriver - de har en förkärlek till att försöka komma in i näsa eller mun också.
De är mer irriterande än vanliga flugor i mitt tycke.
Ha en fin dag
Sanna

HOUSE of ADELA sa...

Förstår dig...har levt med ett VÄGbygge i två månader utanför hemma och nu ett nybygge med en MYCKET morgonpigg snickare! Jag kan tala om att jag vet nu hur länge man måste köra med en "dumpers" eller vad det kan tänkas heta INNAN man kan asfaltera!=) Och det känns ungefär som en mindre jordbävning...Så...nu är vägen klar men om inte snickaren tar semester när jag ska ha det nu, så tror jag jag ska råda honom att i alla fall börja hamra liiiiite senare än 05.30!=)...nu andas jag=)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Hej Sanna, de är mycket mindre än så men kanske är de bebisar...