torsdag 29 juli 2010

Jag har idag fått

vara expert i ett avsnitt av Expressens serie "Dilemmat".
Dilemmat handlar förstås om otrohet, även om just det här hade en extra dimension. Resultatet kommer på torsdag nästa vecka.
Kul som tusan med lite annorlunda uppdrag.

Ett annat uppdrag som jag ser fram emot är att få föreläsa på biblioteket i Fjällbacka; ett riktigt hedersuppdrag för en Fjällbackatös.
Det är inte helt klart än, men jag har i alla fall fått en förfrågan.

Det ska bli intressant att höra om jag håller det på orginalspråk eller om min anpassningssvenska kommer fram även där.
Jag tror på orginalet, även om jag inte riktigt styr det där själv.
Å andra sidan brukar jag skifta dialekt så fort jag har en bohuslänning framför mig eller i telefon, så jag antar att det blir på samma sätt nu... om det blir av vill säga.

För övrigt kan jag meddela att det är mörkt i min förort och för första gången i sommar behövs det tända lampor mitt på dagen.
Rätt mysigt faktiskt.

2 kommentarer:

Pennelina sa...

Se på den :-D Här rör det på sig! Det låter bra, så det är bara gratulera :-D

Kramar från mig!

Åsa Hellberg sa...

Ska bli buskul!