torsdag 15 juli 2010

Dagens dvd



Jeff Bridges i absolut storform.
Se den.

För övrigt kan jag meddela att det inte är att rekommendera att smörja in ansiktet med dagkräm innan man lägger sig i solen, i så fall behöver den innehålla någon form av solskydd.
Det gör inte min...

Igår var det en treårig nakenfis som intresserad betraktade de duschar som finns på min strand. Han var lite för kort i rocken för att komma åt knapparna som trycker igång dem, men pep förtjust så fort någon annan kom som hade rätt längd inne.

Nedanför duschen bildades en liten pöl som var suverän att plaska i, och till sist såg jag hur han doppade den nakna rumpan i vattnet.
Han satt så en stund och reste sig sedan för att titta ner i vattnet.
Jag såg hur han böjde sig ned och plockade upp något med kupade händer, och det han bar på placerade han två meter från duschen.
I samma ögonblick kom hans mamma.
"Men oj, har du bajsat här på stranden", sa hon och tog fram plastpåsar som hon plockade upp korven med, och sedan servetter som hon använde för att tvätta pojken i rumpan.

Att den lilla hand som hon sedan greppade just hade varit full av bajs hade hon inte en aning om...

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha!
Och du upplyste henne inte förstås?

Well, lite skit rensar magen, heter det ju. =)

Mia S sa...

Urk och smaska på en kaka sen då...kanske !

Torka alltid händer i bara farten när man ändå torkar på småttingar kan var bra att få in rutin på...utifall!

Kram !

Åsa Hellberg sa...

Nilla; nej, jag höll mig:) MeberoendeÅsa är alltför glad i att hjälpa till...

Marie; det hade nog behövts tvål på den handen:)

Sus sa...

Uäck! Ungar!! Hahahaha!!

Pernilla sa...

Uuu. Jag hade lätt kunnat råka ut för samma sak med min treåring...

Åsa Hellberg sa...

Sköningar va? :)

faith sa...

Tänk vad mammor får stå ut med:)