onsdag 28 juli 2010

Det närmar sig bokmässa

och efter förra årets erfarenhet kan jag säga att det som är allra viktigast är att ha rätt skor.

Innan mässan köpte jag ett par som jag trodde var helt rätt och jag vet inte riktigt hur jag tänkte där faktiskt.

För det första hade de hög klack, för det andra var de skurna just under mina fotknölar vilket gav mig skavsår redan vid provtillfället och för det tredje var de aningens för trånga.

Det gick bra från hotellet eftersom jag tog en taxi till mässan, men väl inne gick jag i 100 meter innan jag insåg att värre felköp nog inte går att göra. I alla fall inte om avsikten är att fritt och på lätta fötter ta sig runt på mässan.

Jag är inte helt knasig så jag hade tack och lov med mig ett par andra, visserligen med klack men i jämförelse var de som tofflor.
Inte ett dugg fräna men fyllde sin funktion; att ta mig runt från och till diverse scener där jag skulle prata om den då nysläppta "Casanovas kvinna".


De här godingarna rekommenderar jag alltså inte om du ska springa runt på bokmässan, däremot om du ska mingla efteråt.



Det sägs att det är lika viktigt som mässan i sig.
Jag har inte en aning.
Direkt efter mässan satte jag mig på tåget hem, och de där skorna jag hade de första 100 meterna har jag aldrig använt igen.

Jag har dem i garderoben som ett minne.

10 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag skulle ha gympaskor jag. Men det är jag det. :-)

Åsa Hellberg sa...

Det skulle nog fler än du ha, jag också om jag skulle dit utan att behöva framträda.

Simona sa...

Åh vilka gudomliga dojjor.
Festandet är VÄRY importante. Nästa gång får du allt ta och stanna!

Pernilla sa...

Säger som Simona. du stannar väl den här gången?!

Anna sa...

Tror jag sa det då och säger/frågar det igen. Ingick/ingår det kryckor i köpet... ;)

Anneli Stålberg sa...

Det är kul med snygga skor men ibland funkar det bara inte :D

Precis som Oprah säger så finns det skor som bara passar som "sitting shoes" :)

Kram!

Cattis sa...

Oh, vilka snygga mingelskor, fast jag går aldrig i skor med klack, är ju lite för lång för det. :) Jag är van vid bekväma bra promnadskor och har därför svårt med finskor var jag än ska.

ha det bra och du måste klart mingla på denna mässan.

Åsa Hellberg sa...

Jag ska inte till mässan, men jag ska tänka på er som ska dit.
Särskilt er som har böcker att presentera, det är ju hur roligt som helst!

Anders Jacobsson sa...

Ta med skorna så får JAG låna dem ;)

Åsa Hellberg sa...

Anders; det skulle vara enbart för att få se dig i dem då:)