söndag 25 juli 2010

Så där ja.

Första delen klar, och en viss höstskrud har fått ta plats i det Hellbergska hemmet. Det matchar dagens väder perfekt, och nu när det är renskrubbat och mattan är på plats gör det sig utmärkt med tända stearinljus till de nyuppsatta gardinerna.

Från och med nu kommer mina klienter att komma hem till mig istället för att gå till en lokal, vilket passar mig allra bäst då hösten kommer att innebära både ditt och datt.
En del av den datten ska planeras i morgon.

Ditten kan vara att påbörja ett nytt manus.

Vissa skriver små duttar varje dag, medan jag vill ta ett nappatag och gå in i skrivkoma... i alla fall var det så jag gjorde sist och det passade mig bra då.
Nu ska jag kombinera det med jobb, ett jobb som jag dock kan planera själv med inbokad skrivtid.
Del ett i den planen är att jobba med allt - utom föreläsningar förstås - hemifrån.
På det sättet klämmer jag både barn och arbete utan problem, det kan till och med vara så att jag därmed kan bli lite social.

Bra va?

5 kommentarer:

faith sa...

Lycka till. Det låter väldigt bra på alla sätt tycker jag.
Kram

Pernilla sa...

Precis som jag vill ha det. Jag vill också jobba hemifrån. Vad skönt det låter! Och manus låter intressant. Håller med, har också svårt att skriva i småduttar men har insett att jag måste.

Anneli Stålberg sa...

Så mycket nytt på gång. Härligt med nya tag inför hösten.
Så spännande med nytt manus :)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Faitn; tack!

Pernilla; ja, det ska bli skönt... men svårt om man är lärare kanske:)

Anneli; vi får se hur det går med manusskrivandet... det gäller bara att komma igång.

Anonym sa...

Så härligt du pratade om hösten, du lyckades till och med locka fram en liten liten längtan i mej.