fredag 13 november 2009

17.00

och vi är fortfarande ovaccinerade. Efter att ha köat en stund kom meddelandet om att vaccinet var slut så det var bara för oss och alla som stod före och efter att lomma hem och tvätta händerna (det kan ju ha varit smittade där, det är ju en vårdcentral!)

Vi tar helt enkelt nya tag nästa vecka.

Idag är det fredag och det känns lite faktiskt, inte minst för att lägenheten kommer att befolkas med fler under kvällen och det är ju alltid kul.
Just den befolkningen kommer att befinna sig i ett annat rum; men surret, skratten och musiken når även mig.

I skolan häromdagen hade de drogsnack och det var handuppräckning på frågan vilka i nian som hade smakat på alkohol (inte druckit, smakat).
Av 100 elever var det en som inte räckte upp handen.
Jag frågade efteråt hur det kändes att vara den enda, men det var visst helt okej.

Bra, för något smakande blir det i alla fall inte i det här hemmet.
Hur smakas det av tonåringar hemma hos er?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte förr än hon var arton...
Jo hon fick dricka affärernas cider när hon var 15 år. Dumt så här efteråt kan tyckas men då var det i stället för en burk cola till fredagsmiddagarna - som var med kött och bearnais ofta.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Å, kött och bea. Mm vad gott!:)

Kram

Sus sa...

Jösses, det verkar hopplöstr med denna spruta!
Mina barn är 15 och snart 17. Ingen alkohol förrän de får köpa själva!
Inte här i alla fall..

Åsa Hellberg sa...

Sus; jag vet, men tack för tipset i går, nu vet jag i alla fall vart jag ska gå:)

Kram åsa

Cattis sa...

Här smakas det absolut inte. Här köps det inte ut till någon. Jag är benhård och vi pratar ofta om det. Min 15-åring har inte smakat än och det känns bra. Min 13-åring hatar allt vad sprit gör med folk så när hon ska smaka vet jag inte. Hon är den som tagit mest skada av alkoholisterna i vår släkt.

Cattis

Åsa Hellberg sa...

Tack Cattis!

Kram Åsa