söndag 15 november 2009

Nu har jag lyssnat

Kia, som besöker bloggen ofta, och jösses vilken sångerska! Hon var solist i Händels Messias som framfördes i Hammarby kyrka, och hon tog toner i sista arian så att håret på armarna reste sig.
Otroligt fantastiskt duktig.
Tack Kia för att du tipsade mig om konserten.
Vill ni lyssna på henne får ni bege er till Operan där hon hänger i normala fall.

Nu laddar vi om för mer musik tack vare Sus; Peter Barlach på Södra teatern. Hon gav honom bäst i test recension igår och det fanns biljetter kvar så det var bara att haka på.

Vad gör ni idag? Ni är så ovanligt tysta tycker jag.

7 kommentarer:

Kia sa...

Tack Åsa!! Och tack för att du kom, väldigt roligt att se dig där! Kram

Anonym sa...

Idag? Infektionshostar! Sedan två veckor tillbaka :(.

*avis på musikevenemang!*

L

Anonym sa...

Ja du, jag har haft en något annorlunda söndag mot dig;

jag har krattat löv, kört bort trädgårdsplattor - och tränat på att dra linjer :) (Sambon håller på att renovera en gammal moped som precis lackats och som jag ska dra dekorationslinjer på. Inte enkelt, kan jag säga).

/Karina

Åsa Hellberg sa...

Kia, vad du är bra!!

L; allt var superbra idag, även Barlach. Krya på dig, har du fått/haft flunsan?

Karina; jag tror att moppen blir superfin, du kan ju det där med måleri:)

Kram Åsa

Sus sa...

Kul att du gillade Peter =)
Den där konserten med Kia hade jag gärna följt med på!

Åsa Hellberg sa...

Nästa gång ska jag ta med dig Sus.
Peter var lika bra som du sa:)

Kia, du meddelar väl oss när det är konsert igen?

Kia sa...

Välkomna till Söderledskyrkan (t-bana Hökarängen) den 6 dec kl 16.00. Då framförs Juloratoriet av Bach. Min insats är ett litet kort solo och en duett samt att jag förstärker kören.