torsdag 5 november 2009

Tänk vilka bra uppslag

den här bloggen ger de författaraspiranter som hänger här.
Det uttrycks så mycket bra i kommentarsfältet. Så mycket mänsklig klokhet att det faktiskt bara är att plocka ut godbitarna för att ge karaktärerna i alstren både djup och nyanser.
Mitt eget liv kanske kan bidra till galenskapen; och varsågoda att sno det ni vill.

I Stockholm faller det snö som upplöses i samma sekund den vidrör marken och det blåser härliga vindar. Min allra tjockaste jacka åkte på i morse och kommer troligtvis inte att plockas av förrän i mars 2010, och ja, jag gillar det här vädret och våra årstider och någon depression är inte att tänka på.
Tvärtom tycker jag att jag mest springer runt och flinar.Inte för att jag inte begriper bättre som cynikern kanske skulle tro, utan för att jag väljer hur jag ser på mitt liv.
Det är det där med tacksamhet, ni vet.

Och det, mina vänner, är inte en del av galenskapen.

4 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Fint. Vackert.

Åsa Hellberg sa...

Hej Malin, och lycka till med ditt manus!

Kram Åsa

Anonym sa...

Jag är som du - jag njuter av varje årstid - men den här tiden får ändå gärna vara kort - vill ha snö!
:)
Sanna

Mia S sa...

Snö, kallt, vitt, frostigt= mumma för fotointresserad... riktig utmaning.

Kram ♥