måndag 9 november 2009

Uppe med tupp och morgonstund

har gjort att jag skulle kunna ta en eftermiddagslur redan nu, men av det blir det intet eftersom schemat är fullt idag.
Skulle ha fått ett trevligt besök på min mottagning i eftermiddag, men personen har bäddat ner sig som så många andra just nu, och i alla fall i Stockholm verkar influensan ha slagit till med full kraft.

Nu ska jag ha en åsikt; vi som är helt solo-föräldrar borde baske mig också ha något slags företräde till vaccinationer, vi är riskgrupper i allra högsta grad. Med oss utslagna, i värsta fall svårt sjuka, har vi betydligt större problem än de som är två vårdnadshavare.
Nu har jag bara en att ta hand om , men vad gör den förälder som har flera och kanske mindre än min?

Så tycker jag, vad tycker ni?

5 kommentarer:

ingersord sa...

En mycket klok reflektion.

Åsa Hellberg sa...

Ingersord, välkommen hit!

Sus sa...

Ja kanske det. Jag minns de åren jag levde ensam med barnen. Tuffa tider...men de är över nu =)

Maj Korner sa...

Det har du rätt i. Det har jag inte ens tänkt på, men såklart borde det vara så.

Åsa Hellberg sa...

Tack, ska vi bestämma det? Jag kliver iväg till vårdcentralen och hävdar min rätt när de får in vaccin igen.

Kram Åsa