onsdag 4 november 2009

God morgon

Jag tänker inte hojta upp och hoppa, men skulle behöva testa min röst då en oroväckande spik verkar ha fastnat i halsen.
Det kan bero på gårdagens hängande framför datorn (?), det kan också bero på att jag tydligen tänker bli förkyld (!).

Där är inte kroppen och jag helt överens vill jag gärna påpeka.
(Jag kvistade förbi vårdcentralen igår för att kolla vaccineringsläget och fick svaret på en handskriven lapp på dörren till entrén; Vaccin slut, åter v 45. )

Kommenterandet av gårdagens artikel i Svd, klicka här , fortsätter men nu får den leva sitt liv utan mig. Jag återgår till min vanliga verksamhet och det innebär idag ett par timmar hemma innan jag promenerar till min mottagning och träffar dagens första klient.

På fredag ska jag på Leva-galan, är det någon av er som ska dit?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spik i halsen är inte bra. Sådana ska inte vara där... ;)

Kia sa...

Aj då, spik i foten har jag hört talas om men inte i halsen. Krya på dig!

Åsa Hellberg sa...

Äsch, ni vet vad jag menar:)

Anonym sa...

Jag hoppas spiken ger sig iväg innan den hinner göra mer skada :)

Ett råd? Svälj en stor sked med honung - så att hela halsen smörjs in - innan du lägger dig i kväll (inget inte ens vatten efter).
Det finns antiinflammatoriska egenskaper i honungen.
Lycka till
Sanna