söndag 1 november 2009

Ett Ett

står det i matchen IFK-AIK.
Göteborg eller Stockholm, det är avgjort om 10 minuter.

Som före detta rätt kass vänsterytter i Tanums IF hajar jag off-side, skriker straff vid rätt ögonblick och har klara idéer om hur mittfältet bör spela.
Problemet är att jag inte håller på något av de här lagen.
Ändå ropade jag "ja" nu när AIK passade på att göra 2-1, så lite håller jag väl på solnalaget då.
Och så håller jag på Djurgården i bottenstriden, mest för att det då blir fridfullt i familjen men också för att det vore trist med bara ett stockholmslag i allsvenskan.

Ungefär så.

Brynäs förlorade igår.
Det är betydligt mycket viktigare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte mycket för att titta på fotboll på tv:n.
Ishokey gillar jag bättre men bara om det är vm eller så - inte en massa sverigelag :)

Fast jag kan tycka att det är roligt att titta i sällskap. Om den andra gillar det jättemycket då blir det roligt - men bara ibland.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag är nog ungefär likadan men just Brynäs är speciellt och jag ser gärna matcher med dem även om det var länge sedan nu...tyvärr.

Kram Åsa